ZELENÁ KÁVA

prospěšný tonizující účinek kávy, jenž má schopnost normalizovat cévní tlak mozku, zlepšit náladu, podporovat koncentraci a paměť. Pochází z ekologického zemědělství (BIO). Jelikož zelená káva neprochází procesem pražení, jsou v ní zachovány některé látky, které se v běžné, černé kávě již nenacházejí. Jde zejména o chlorogenové kyseliny. 

Zelené kávová zrna je obsahují výrazně více než pražená káva. Chlorogenové kyseliny mají antioxidační účinky. Zelená káva se doporučuje k detoxikaci organismu a na hubnutí.

Doporučeno pro lidi s nízkým tlakem a lidi s poruchami trávení

Zelená káva obsahuje také vitamín E a C, železo, vápník a selen - minerál, který zlepšuje kvalitu vlasů a pokožky. Obsahuje také vitamín PP (běžnější nazývaný vitamin B3 - niacin). Niacin je mimo jiné důležitý pro udržení mentální a psychické rovnováhy. Pojmem vitamín B3 se v přírodě označuje souhrnně dvojice kyselin - kyseliny nikotinové a nikotinamidové. Stejně tak jako ostatní vitaminy B-komplexu (řada vitamínů B) se jedná o ve vodě rozpustné vitamíny, tepelně nestabilní, jejichž deriváty jsou DŮLEŽITÉ pro metabolické přeměny v organismu Související se získáním energie. Účinky vitaminu B3Vitamín B3 má řadu pozitivních účinků na lidský organismus, mezi nejdůležitější a námi nejpociťovanější příznaky patří odstranění bolestí hlavy, napomáhá zmírnění depresí, zlepšuje poruchy nervového systému, snižuje hladinu cholesterolu a snižuje vysoký krevní tlak.

POUŽITÍ

Významného použití dosáhl i v oblasti očního lékařství při popálení či poleptání spojivky a rohovky a při chorobách očního pozadí. Dalšího využití se dočkal při zmírňování žaludečních obtíží a při zánětech žil dolních končetin a při vzniku tromboflebitidy. Stejně tak jako vitamin B6 je využíván sportovci - nejen pro svůj vliv na metabolismus, ale takové pro své vasodilatačním účinky vedoucí k dokonalejšímu prokrvení svalů. Vazodilatačních účinků se využívá i při terapii plicních embolií a při ostatních poruchách průchodnosti cévního řečiště.

VITAMÍN B3

Vitamín B3 si naše tělo dokáže samo syntetizovat z triptofanu (Důležitá aminokyselina), avšak množství takto vyrobeného vitaminu nepostačuje pro potřeby organismu a proto je DŮLEŽITÉ dbát na kvalitní přísun potravin, které zajistí dostatečnou zásobu. Dávkování vitaminu B3Rozšířený B3Ano je tomu tak. Vitamín B3 nalezneme ve většině potravy, kterou běžně Během dně sejme. B3 je obsazeno v mase - kuřecí játra, tuňák, krocan, dále je hojní obsazena v listové zelenině, brokolici, fazolích, hrachu, pšeničních klíčcích i mrkve a takové ve Spousta zdravých pamlsky, jako jsousemena slunečnice a arašídy. B3 je obsazeno i v kukuřici, ale získáte její z ní pouze v pražené podobě. Vitamín B3 je obsazena i v mlecí a vejcích. Nejvyšší množství vitaminu B3 však obsahuje pivovarské droždí.